Hej hopp

I torsdas va ja iväg till Uddevalla på info.möte på Kirurgklinikens bröstmottagning. Där jag fick information om hur min "operation" kommer se ut. Låtter så allvarligt när de säger operation. Ingrepp kan man väl säga.
Ja kommer då sövas ner för att ta bort ca 2 cm vävnad runt där den leverfläken satt, sedan kommer dom spruta in ett ämne (radioaktivtämne) som spårar/leder till den närmsta lymfaköteln. Trolligtvis i mitt fall är de i armhålan då tar man bort den/dom beroende på vart vätskan har visat vilka som varit aktiva i med den leverfläken/ytan på kroppen. Så även om inte cancerna har smittat lymfan tar man alltså bort den. Å då är ju allt borta.. Kan då inte skickas vidare i kroppen!
Kändes rätt skönt att de va uträtt å få reda på va dom göra kände att de va lite rörigt där ett tag. Ska ju till Hudkliniken nästa vecka (där ja trodde dom skulle ta bort vävnad) men där ska dom kolla på alla andra leverfläckar på kroppen. Dom har tydligen special utrustning så dom kan se på plats om någon är cancer aktiv eller inte. Rätt bra ändå! Behöver man inte ta bort någon ifall de inte är något. Men dit kommer ja troligtvis gå på kontroll en gång per år för att hålla koll på leverfläckarna..

Å min operation kommer att se efter bebisen är född. Pust! Trodde dom skulle tvinga mig göra den nu direkt. Så i slutet av mars blir de troligtvis. Så fort som möjligt efter iaf..

Blä! De har vart lite mkt nu.. Mest för att man inte riktigt har förstått hur stort/lite de varit. Ja menar ja ska fan föda om ca 5 veckor. De är nog om tankar bara på de liksom. Så ja. Lite tufft tycker ja allt de nya året har varit på mig  ;)

Å så har ja läst å läst å läst va dom har skrivit om de implantatet ja har som visa sig inte vara så bra! Å de dom skriver om de är att så länge man inte har några problem av dom så kan man låta dom vara kvar.. Så nu skuter ja de lite till framtiden. Kan ändå inte göra något åt de den närmsta tiden ändå för amning å osv..

Så nu är ni lite uppdaterade om mitt kaos som varit =)



Igår städa vi ut julen å välkommna våren här hemma! Å de är så fint. Älska våren! Lite små fix är de kvar. Ska få upp en hylla över soffan. (Jimmi har äntligen gått med på att ha en hylla där)  Sen är de bara lite fin lir kvar..

Å idag nu snart hoppas ja å gubben min gå upp ur sängen nån gång ska vi bege oss på Loppis i båberg. Har aldrig varit där men de sägs att den ska vara rätt stor. Är på jakt efter lite barnböcker så de är väl de ja största hand ska kolla efter..

Kommentarer
Postat av: Sofia

Loppisen i Båberg är inte så pjåkig faktiskt :) Där finns både det ena och det andra så håll i plånboken ;)



Skönt med det där ingreppet, det lät ju ganska smidigt ändå. Tänk vad de kan nuförtiden! :)

2012-01-07 @ 11:24:16
URL: http://fiaelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0